Saturday 4 April 2015

Tutorial 1.0 - Model Mekanikal 3D


as salam. khusus untuk pengguna AutoCAD dalam bidang mekanikal, kini boleh lah belajar menghasilkan lukisan model dalam bentuk 3D melalui tutorial ini. Juga boleh digunakan oleh mereka yang berminat dalam lukisan objek 3D melalui perisian AutoCAD.


Tutorial berbentuk eBook ini akan menerangkan langkah-langkah awal dengan terperinci seperti cara untuk melakukan setting sudut pandangan dari 2D kepada 3D dengan menggunakan View Cube.


Langkah-langkah yang menggabungkan penggunaan command 2D dan command 3D juga turut diguna dan diterangkan secara peringkat demi peringkat. Dengan cara ini, sesiapa yang mempelajari kaedah menghasilkan lukisan 3D akan lebih mudah memahami setiap fungsi dan nama command yang digunakan.


Terakhirnya, tidak ketinggalan akan ditunjukkan juga langkah demi langkah cara dan penggunaan command bagi menampakkan objek yang dilukis dengan memberi impak kesan visual material sebenar. Secara tidak langsung, hasil akhir lukisan akan kelihatan lebih realistik dan mengagumkan!

Tutorial eBook dalam format flash ini mengandungi 40 mukasurat dan dijual dengan harga RM10 sahaja. Hubungi 010-2811844 segera bagi mengetahui maklumat lanjut kaedah mendapatkan eBook yang sangat bermanfaat dalam membantu mempelajari AutoCAD 3D...

3 comments:

  1. buku yang bagus buat belajar gambar, kunjungi saya untuk melihat aneka design rumah tinggal terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar sekali. dari pengalaman mengajar, didapati mempelajari AutoCAD samada 2D atau 3D dgn nota bergambar begini akan lebih mudah memahami kegunaan sesuatu command. Juga mudah untuk mengingati step-step untuk command tersebut. terimakasih kerana berkunjung dan komen di blog ini, insyaAllah akan berkunjung ke blog tuan juga.

      Delete
  2. kami sebuah team engineering dalam CAD/CAE/CFD..kalau berminat untuk kerjasama dalam usahkan design teknikal CAD kepada rakyat bumiputra lagi bagus.

    ReplyDelete